Bronnenbank

In de vakdidactische bronnenbank staan abstracts van internationale vakdidactische publicaties op het gebied van de vakken Algemene Economie en Bedrijfseconomie. Deze abstracts geven een beeld van de internationaal beschikbare wetenschappelijke literatuur op het gebied van Economie- en Bedrijfseconomie-onderwijs. De artikelen die aansluiten bij de onderwerpen van de vakdidactische katernen staan per katern geordend.

De artikelen komen uit verschillende wetenschappelijke tijdschriften. Drie tijdschrijften die interessant zijn vanuit een interesse voor het onderwijs in de economische vakken zijn:

  1. Journal of Economic Education
  2. International Review of Economic Education
  3. Journal of Economics and Economic Education Research

Mocht U zelf een interessant artikel tegenkomen en u vindt dat deze opgenomen moet worden in de bronnenbank, mail dan het artikel naar p.van.der.veen@hva.nl. U kunt ook zelf een voorstel indienen voor een abstract en deze mailen.

1. Conceptgericht en contextgericht economieonderwijs

2. Denkvaardigheden

Dit katern heeft nog geen bronnen.

3. Klaslokaal experimenten

4. Rekenvaardigheden

Dit katern heeft nog geen bronnen.

5. Taal en taalgerichtheid

Dit katern heeft nog geen bronnen.

6. Toetsen en beoordelen

7. Vakkenintegratie

Overige artikelen

No image

Het Landelijk Expertisecentrum Economie en Handel heeft als doel:
Het samenbrengen, bundelen en verspreiden van expertise in het Economie-onderwijs.
Blader door de bibliotheek