Bronnenbank
In de vakdidactische bronnenbank staan abstracts van internationale vakdidactische publicaties op het gebied van de vakken Algemene Economie en Bedrijfseconomie. Deze abstracts geven een beeld van de internationaal beschikbare wetenschappelijke literatuur op het gebied van Economie- en Bedrijfseconomie-onderwijs. De artikelen die aansluiten bij de onderwerpen van de vakdidactische katernen staan per katern geordend.
De artikelen komen uit verschillende wetenschappelijke tijdschriften. Drie tijdschrijften die interessant zijn vanuit een interesse voor het onderwijs in de economische vakken zijn:
- Journal of Economic Education
- International Review of Economic Education
- Journal of Economics and Economic Education Research
Mocht U zelf een interessant artikel tegenkomen en u vindt dat deze opgenomen moet worden in de bronnenbank, mail dan het artikel naar p.van.der.veen@hva.nl. U kunt ook zelf een voorstel indienen voor een abstract en deze mailen.
1. Conceptgericht en contextgericht economieonderwijs
2. Denkvaardigheden
Dit katern heeft nog geen bronnen.
3. Klaslokaal experimenten
- Comparing Student Achievement across Experimental and Lecture-Oriented Sections of a Principles of Microeconomics Course
- Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
- Using Context in Classroom Experiments: A Public Goods Example
- Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
4. Rekenvaardigheden
Dit katern heeft nog geen bronnen.
5. Taal en taalgerichtheid
Dit katern heeft nog geen bronnen.
6. Toetsen en beoordelen
7. Vakkenintegratie
Overige artikelen
- A Little More than Chalk and Talk: Results from a Third National Survey of Teaching Methods in Undergraduate Economics Courses
- A Student Learning Inventory for Economics Based on the Students Experience of Learning: A Preliminary Study
- Appealing to Good Students in Introductory Economics
- Economics as Detective Fiction
- Economics Goes to Hollywood: Using Classic Films and Documentaries to Create an Undergraduate Economics
- Measuring teacher efficacy for use in economic education
- Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
- Problem-Based Learning and High School Macroeconomics: A Comparative Study of Instructional Methods
- Problem-Based Learning: Modifying the Medical School Model for Teaching High School Economics
- Teaching Economics in 21st Century
- Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
- Use It or Lose It: Teaching Literacy in the Economics Principles Course
- Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
- Using Writing Across the Curriculum in Economics: Is Taking the Plunge Worth It?
- Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools: Rationale and Development
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk