Measuring teacher efficacy for use in economic education
Auteur(s)
Hodgin,Robert F. ; Marchesini,Roberto
Titel
Measuring teacher efficacy for use in economic education
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
Journal of Economics and Economic Education Research
Jaar van Publicatie
2003
Jaargang (Volume)
4
Nummer (Issue)
3
Paginanummer
….
Trefwoorden
Onderwijskundig onderzoek, zelf-efficacy
AE of BE
Algemene Economie
Uitgever
The DreamCatchers Group, LLC
ISSN/ISBN
1533-3604
Abstract
In dit artikel wordt een instrument geïntroduceerd om een nieuwe, erkende en belangrijke dimensie van de effectiviteit van docenten economie te analyseren, namelijk de zelf-efficacy van docenten economie. Dit instrument, dat is gebaseerd op psychologische theorie, meet de mate waarin een docent gelooft dat hij of zij de prestaties van leerlingen kan beïnvloeden. Het is ingezet bij een groep docenten, zogenaamde K-12 docenten (K12 houdt in: de eerste 12 jaar onderwijs die leerlingen krijgen).
Link naar publicatie
Link naar publicatie: http://www.alliedacademies.org/public/journals/JournalDetails.aspx?jid=4
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk