Problem-Based Learning
Auteur(s)
Maxwell,Nan L.; Bellisimo,Yolanda; Mergendoller,John
Titel
Problem-Based Learning: Modifying the Medical School Model for Teaching High School Economics
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
Social Studies
Jaar van Publicatie
2001
Jaargang (Volume)
92
Nummer (Issue)
2
Paginanummer
73
Trefwoorden
Probleem Gericht Onderwijs, stappenplan
AE of BE
AE
Uitgever
Taylor & Francis Ltd
ISSN/ISBN
00377996
Abstract
Dit artikel beschrijft hoe Probleem Gericht Onderwijs (PGO), een onderwijsvorm die vooral gebruikt wordt in het medisch hoger onderwijs, aangepast kan worden voor gebruik op de middelbare school (high school). Omdat leerlingen in het voortgezet onderwijs vooral bepaalde vakkennis moeten leren en minder analytische en probleemoplossende vaardigheden moeten ontwikkelen (zoals dat bij medische studenten het geval is) heeft het team een serie opdrachten ontwikkeld die aansluit op de vakinhoud van het vak economie. In dit artikel worden de verschillende stappen beschreven die leerlingen moeten zetten om de opdrachten te voltooien, aan de hand van een concrete opdracht over een nieuwe kantine voor de school.
Link naar publicatie:
….
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk