Teaching Economics in 21st Century
Auteur(s)
Becker,William E.
Titel
Teaching Economics in 21st Century
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
Journal of Economic Perspectives
Jaar van Publicatie
2000
Jaargang (Volume)
14
Nummer (Issue)
1
Paginanummer
109
Trefwoorden
college-onderwijs, instructie, leren economisch denken, macro-economie, universitair onderwijs
AE of BE
Algemene economie
Uitgever
American Economic Association
ISSN/ISBN
08953309
Abstract
Het belangrijkste doel In economievakken op bachelorniveau in de V.S. is studenten als economen te leren denken. Maar zelfs op colleges opgeleide middelbare school docenten houden er ideeën op na die meer aansluiten op die van journalisten dan die van economen. Welke veranderingen in het economieonderwijs zijn er nodig in de colleges en universities om het gebruik en de waardering van economische analyses te bevorderen? Dit artikel biedt praktische antwoorden op die vraag. De auteur wil geen institutionele veranderingen adviseren maar richt zich op de vraag wat we doceren, hoe we dat doen en hoe we onderwijs evalueren op bachelorniveau.
Link naar publicatie
Link naar publicatie: http://www.aeaweb.org/jep/index.php
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk