Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
Auteur(s)
Garrett,Kenneth; Moore,Evan
Titel
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
International Review of Economic Education
Jaar van Publicatie
2008
Jaargang (Volume)
7
Nummer (Issue)
2
Paginanummer
79-87
Trefwoorden
klaslokaalexperimenten, speltheorie
AE of BE
AE
Uitgever
….
ISSN/ISBN
….
Abstract
De auteurs van dit artikel tonen een eenvoudige en effectieve methode om studenten het Nash-evenwicht in gemengde strategieën aan te leren. Het is gericht op onderwijs aan undergraduates. (Dit is in de VS het post-secundair onderwijsniveau, ruwweg vergelijkbaar met ons bachelorniveau.) Ze doen dit door de studenten het spelletje “kop of munt”te laten spelen, in sommige gevallen gevolgd door “schaar, papier, steen”. Op basis van die spelletjes vroegen ze studenten de optimale strategie te bepalen. Vervolgens lieten ze de leerlingen de uitkomsten in een matrix vatten om vervolgens de stap te maken naar de algebraïsche aanpak. (Gemengde strategieën behoren overigens niet tot de verplichte examenstof op het HAVO of VWO in Nederland.)
Link naar publicatie
Website van het tijdschrift: http://www.economicsnetwork.ac.uk/iree
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk