Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions

Auteur(s)

Walstad,William B.; Watts,Michael

Titel

Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions

Type bron

Wetenschappelijk artikel

Tijdschrift

The Journal of Economic Education

Jaar van Publicatie

2006

Jaargang (Volume)

37

Nummer (Issue)

1

Paginanummer

38-47

Trefwoorden

diep begrip, essay, toetsing

AE of BE

Algemene Economie

Uitgever

Taylor & Francis Ltd

ISSN/ISBN

00220485

Abstract

Een essay als toets heeft grote potentie om het begrip van economie op een hoger niveau bij studenten te toetsen. Het probleem is dat veel docenten er niet in slagen deze potentie ten volle te benutten en de valkuilen ervan te vermijden. De auteur beschrijft de mogelijkheden en valkuilen van het essay als toetsinstrument bij economie en geeft veel praktische voorbeelden en suggesties om essayvragen te verbeteren. De algemene conclusie is dat het toetsen met essays meer werk kost dan docenten vaak aannemen Dit extra werk moet er wel ingestoken moeten worden wil dit toetsinstrument gebruikt kunnen worden als een effectief en betrouwbare meting van een diep begrip van economie.

Website van het tijdschrift: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220485.asp

No image

Het Landelijk Expertisecentrum Economie en Handel heeft als doel:
Het samenbrengen, bundelen en verspreiden van expertise in het Economie-onderwijs.
Blader door de bibliotheek