Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
Auteur(s)
Walstad,William B.; Watts,Michael
Titel
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
The Journal of Economic Education
Jaar van Publicatie
2006
Jaargang (Volume)
37
Nummer (Issue)
1
Paginanummer
38-47
Trefwoorden
diep begrip, essay, toetsing
AE of BE
Algemene Economie
Uitgever
Taylor & Francis Ltd
ISSN/ISBN
00220485
Abstract
Een essay als toets heeft grote potentie om het begrip van economie op een hoger niveau bij studenten te toetsen. Het probleem is dat veel docenten er niet in slagen deze potentie ten volle te benutten en de valkuilen ervan te vermijden. De auteur beschrijft de mogelijkheden en valkuilen van het essay als toetsinstrument bij economie en geeft veel praktische voorbeelden en suggesties om essayvragen te verbeteren. De algemene conclusie is dat het toetsen met essays meer werk kost dan docenten vaak aannemen Dit extra werk moet er wel ingestoken moeten worden wil dit toetsinstrument gebruikt kunnen worden als een effectief en betrouwbare meting van een diep begrip van economie.
Link naar publicatie
Website van het tijdschrift: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220485.asp
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk