Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
Auteur(s)
Simkins,Scott; Maier,Mark
Titel
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
Social Science Computer Review
Jaar van Publicatie
2004
Jaargang (Volume)
22
Nummer (Issue)
4
Paginanummer
444-456
Trefwoorden
college, didactiek, Just-in-Time-Teaching
AE of BE
Algemene Economie
Uitgever
Sage
ISSN/ISBN
….
Abstract
Dit artikel geeft een overzicht van de zogenaamde Just-in-Time-Teaching (JiTT) didactiek. Het gaat over de ontwikkeling, de implementatie en evaluatie van de JiTT didactiek in economievakken op eerstejaars college-niveau. Ruwweg gezien, combineert JiTT gestructureerde webgebaseerde oefeningen die studenten buiten de klas maken (voorafgaand aan de lessen) met activerende activiteiten in de klas. De combinatie van deze twee elementen zorgt voor een feedbacksysteem. Het stimuleert de voorbereiding van de les door studenten voorafgaand aan de les en geeft aan de docent informatie over het conceptuele begrip van de inhoud van de les. Het maakt het mogelijk voor de docent om “net-op-tijd- aanpassingen” in de lesvoorbereiding te maken op basis van de ingestuurde opdrachten. Dit zijn de voordelen van de JiTT-aanpak: a) studenten zijn waarschijnlijk beter voorbereid op de les, b) het gebruik van de inbreng van de studenten in de les creëert een positieve feedbackcirkel die verder leren stimuleert, c) door de JiTT- oefeningen zij docenten zich meer bewust van de denkprocessen bij studenten en d) JiTT didactiek bevordert het cognitieve leren bij studenten.
Link naar publicatie
Link naar publicatie: http://ssc.sagepub.com/
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk