Using Writing Across the Curriculum in Economics
Auteur(s)
Cohen,Avi J.; Spencer,John
Titel
Using Writing Across the Curriculum in Economics: Is Taking the Plunge Worth It?
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
Journal of Economic Education
Jaar van Publicatie
1993
Jaargang (Volume)
24
Nummer (Issue)
3
Paginanummer
219-230
Trefwoorden
denkvaardigheden, geschiedenis van het economisch denken, schrijfvaardigheden
AE of BE
Algemene Economie
Uitgever
Taylor & Francis Ltd
ISSN/ISBN
00220485
Abstract
Dit artikel gaat over een aanpak om studenten te leren denken als economen. Op basis van een rapport van de American Economic Association wordt hiervoor de “writing across the curriculum“- aanpak gehanteerd. Dit houdt in dat studenten zich bekwamen in schrijven in de verschillende vakken die ze volgen, het gaat om de integratie van het onderwijzen van schrijfvaardigheden in andere vakken, waarbij er aandacht is voor het schrijfproces en niet alleen voor het product, en waarbij schrijven als een middel wordt gebruikt om het analytische vaardigheden te ontwikkelen. Het artikel beschrijft een samenwerking tussen een economiedocent en een docent die schrijfvaardigheid doceert in een “geschiedenis van het economisch denken-vak”. Door de aanpak is de kwaliteit van het denken, schrijven en argumenteren bij leerlingen verbeterd.
Link naar publicatie
Website van het tijdschrift: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220485.asp
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk