Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
Auteur(s)
Siegfried,John J.; Meszaros,Bonnie T.
Titel
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools: Rationale and Development
Type bron
Wetenschappelijk artikel
Tijdschrift
The Journal of Economic Education
Jaar van Publicatie
1998
Jaargang (Volume)
29
Nummer (Issue)
2
Paginanummer
139-149
Trefwoorden
curriculum
AE of BE
AE
##Uitgever
Taylor & Francis, Ltd.
ISSN/ISBN
00220485
##Abstract
De auteurs beschrijven in dit artikel hoe de “Voluntary Economics Content Standards” voor Amerikaanse scholen zijn ontwikkeld. Het gaat hier om een curriculumadvies voor het K12 onderwijs, vergelijkbaar met ons voortgezet onderwijs. Het curriculum wordt gepresenteerd en de uitgangspunten achter het curriculum zijn beschreven.
Link naar publicatie
Website van het tijdschrift: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/00220485.asp
- Vakdidactisch onderzoek
-
Bronnenbank
-
A Little More than Chalk and Talk
-
A Student Learning Inventory for Economics
-
Appealing to Good Students in Introductory Economics
-
Comparing Student Achievement
-
De concept-context-benadering. Tien vragen aan Lenie Kneppers
-
Do Classroom Experiments Increase Learning in Introductory Microeconomics?
-
Economics as Detective Fiction
-
Economics Goes to Hollywood
-
Introducing Undergraduates to Economics in an Interdisciplinary Setting
-
Measuring teacher efficacy for use in economic education
-
Notetaking, Working Memory, and Learning in Principles of Economics
-
Problem-Based Learning
-
Problem-Based Learning and High School Macroeconomics
-
Teaching Economics in 21st Century
-
Teaching Mixed Strategy Nash Equilibrium to Undergraduates
-
Testing for Depth of Understanding in Economics Using Essay Questions
-
Use It or Lose It
-
Using Context in Classroom Experiments
-
Using Just-in-Time Teaching Techniques in the Principles of Economics Course
-
Using Technology to Facilitate Active Learning in Economics Through Experiments
-
Using Writing Across the Curriculum in Economics
-
Voluntary Economics Content Standards for America’s Schools
-
A Little More than Chalk and Talk